From “Obstetrical Violence” Complaints to “Respectful Maternity Care”: The Complaints Commissioner as Facilitator of Organizational Change

Auteurs-es

  • Marie-Eve Lemoine Office of the Service Quality and Complaints Commissioner, Integrated Health and Social Services University Network for West-Central Montreal (CIUSSS), Montréal, Québec, Canada
  • Harvey Sigman Office of the Service Quality and Complaints Commissioner, Integrated Health and Social Services University Network for West-Central Montreal (CIUSSS), Montréal, Québec, Canada https://orcid.org/0000-0001-7816-015X
  • Vania Jimenez Office of the Service Quality and Complaints Commissioner, Integrated Health and Social Services University Network for West-Central Montreal (CIUSSS), Montréal, Québec, Canada
  • Maude Laliberte Consultant specialized in Health ethics and complaint process, Montréal, Québec, Canada https://orcid.org/0000-0002-4458-6571

DOI :

https://doi.org/10.7202/1092960ar

Mots-clés :

plaintes, médiateur, qualité des soins de santé, prestation des soins de santé, facilitateur, obstacle, changements organisationnels, violence obstétricale, soins de maternité respectueux

Langue(s) :

Anglais

Résumé

Dans cette étude de cas, nous décrit une approche visant à traiter un problème organisationnel compliqué, systémique et à multiples facettes : le continuum des soins maternels, depuis les soins antepartum, l’accouchement et les soins postnatals.

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Publié

2022-10-17

Comment citer

[1]
Lemoine M-E, Sigman H, Jimenez V, Laliberte M. From “Obstetrical Violence” Complaints to “Respectful Maternity Care”: The Complaints Commissioner as Facilitator of Organizational Change. Can. J. Bioeth 2022;5:74-6. https://doi.org/10.7202/1092960ar.

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